אלון פנקס: "המטרה של פוטין – לשנות את הסדר הביטחוני באירופה"

    מהדורת הבוקר No Comments on אלון פנקס: "המטרה של פוטין – לשנות את הסדר הביטחוני באירופה"

    קונסול ישראל בניו יורק לשעבר אלון פנקס בשיחה עם 'קול חי': "תגובה של ארה"ב צפויה מראש, תמיד אמרו שלא ישלחו כוחות. רק סנקציות בלבד אמרו והטילו. הם יצטרכו לתת את דעתם שוב אם המלחמה תזלוג למדיניות שכנות"

    צילום: אתר הקרמלין
    22:21
    30.04.24
    צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הקונסול הכללי של ישראל בניו יורק לשעבר, אלון פנקס שוחח עם איתי גדסי ויענקל'ה פרידמן במהדורת הבוקר על המלחמה בין רוסיה לאוקראינה והסביר את היחס האמריקני: "האמריקנים אמרו מההתחלה שני דברים: לא נשלח חיילים ולא נילחם עבור אוקראינה כי אנחנו לא מחוייבים לכך מבחינת חוזה או ברית, היות שאוקראינה איננה חבר בנאט"ו. 2, הם מנסים להרתיע את רוסיה באמצעות הסנקציות, אך בידיעה שבסבירות גבוהה זה לא יצליח".

    "לכן, אין מעורבות צבאית, ואוסיף בסוגריים – נכון לעכשיו – כי זה יכול להסלים והמלחמה הזו יכולה בתרחישי מסוימים גם להגיע למדינות הבלטיות שכן חברות בנאט"ו", מסביר פנקס.

    "שלשום הודיע ביידן על סנקציות מאוד קשות אבל לא הכי כבדות, אני מניח שבשעות הקרובות האמריקנים יחריפו אותן כולל ניתוק מהמערכת הפיננסית הבינלאומית, האם בגלל זה רוסיה תיסוג? לא, אבל זה המחיר שרוסיה תשלם".

    לדבריו "המטרה האסטרטגית של פוטין היא לא לכבוש שני חבלים – החשובים לכשעצמם – במזרח אוקראינה אלא לשנות את כל הסדר הביטחוני האירופי, לדחוק את נאט"ו בחזרה מערבה. זה לא יקרה. מה שפוטין עושה זה – הוא פולש למדינה שנוח לפלוש אליה.

    פנקס נשאל האם פוטין מתכנן לכבוש את כל אירופה: "הוא לא יכול לכבוש את כל אירופה, בקושי את כל אוקראינה אבל אי אפשר לדעת מה הוא מתכנן בדיוק. אפשר לדעת רק מה הכוונות שלו אבל לא מה הוא מתכנן בפועל".



    0 תגובות